پشم شیشه از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین عایق‌هایی است که در صنایع تولیدی و صنعتی از آن استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی عایق‌های جدیدی وارد بازار شده که توانسته جایگزین پشم شیشه باشد. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات دقیقی درباره عایق الاستومری به عنوان مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه به شما ارائه کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

راهنمای کامل درباره جایگزین پشم شیشه

 پشم شیشه یکی از عایق‌های پرطرفدار صوتی و حرارتی است که در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد دارد. این محصول وزن سبکی دارد، به راحتی نصب می‌شود، انعطاف‌پذیر است و قیمت مناسبی دارد، با این‌حال به دلیل اینکه در برابر رطوبت، مقاومت پایینی دارد و خاصیت خود را از دست می‌دهد، همچنین موجب ایجاد مشکلات پوستی و تنفسی یا اختلال در دید عایقکاران می‌شود، بهتر است جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنیم. این مطلب درباره بهترین جایگزین پشم شیشه است. همراه ما باشید تا با ویژگی‌های عایق الاستومری به عنوان مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه آشنا شوید و مقایسه کامل و دقیقی از ویژگی‌های این دو محصول را در اختیار شما قرار دهیم.اگر به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید عایق الاستومری هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 عایق الاستومری جایگزین مناسب پشم شیشه

 این روزها برای تجهیز ساختمان‌ها و تاسیسات به متریال‌های عایق نیاز داریم که با توجه به تقاضای بالا برای خرید، انواع مختلفی از عایق در بازار موجود است. قطعا اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که عایق الاستومری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. عایق الاستومری یکی از عایق‌های حرارتی مناسب است که از اتیلن و پروپن تشکیل شده است و در عین مستحکم بودن، انعطاف‌پذیر است. با توجه به اینکه عایق الاستومری در حفظ محیط زیست نقش مهمی دارد و استفاده از آن آسیبی به همراه ندارد، بهترین جایگزین پشم شیشه و پشم سنگ است. موارد زیر دلایلی است که اثبات می‌کند عایق الاستومری بهترین جایگزین پشم شیشه است.سانا عایق مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز عایق الاستومریک کیفلکس را در اختیار شما قرار دهد.

 مقاومت بالای عایق الاستومری در برابر سرما

 یکی از دلایل استفاده از پشم شیشه ایجاد یک عایق برودتی مناسب است. عایق الاستومری به دلیل اینکه می‌تواند مقاومت بالایی در برابر برودت و سرما داشته باشد، به عنوان جایگزین پشم شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مقاومت بالای عایق الاستومری در برابر گرد و غبار

 یکی از کارکردهای استفاده از عایق‌ها، ایجاد محافظ در برابر نفوذ گرد و غبار است. عایق الاستومری هم مانند پشم شیشه می‌تواند در صنایع ساختمانی و تولیدی به عنوان یک عایق مناسب نفوذ گرد و غبار مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل می‌توانیم عایق الاستومری را به عنوان جایگزین پشم شیشه استفاده کنیم.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه جایگزین پشم سنگ بپردازید.

 برتری عایق الاستومری بر پشم شیشه

 بهتر است بدانید ساختار فیزیکی پشم شیشه فیبری و متخلل است، به همین دلیل نمی‌تواند مقاومت مطلوبی در برابر رطوبت داشته باشد و به عنوان پوشش ضد رطوبت مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا نفوذ بخار آب به پشم شیشه باعث می‌شود، خاصیت عایق بودن آن در برابر حرارت از بین برود. اما عایق الاستومری مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه است که در برابر رطوبت مستحکم است و بدون اینکه نفوذ بخار بتواند خاصیت عایق بودن آن را از بین ببرد، در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود.

 برتری عایق الاستومری بر پشم شیشه به دلیل حفظ سلامتی 

 پشم شیشه موجب ورود مواد سمی به محیط می‌شود و سلامت عایق کاران را به خطر می‌اندازد.به همین دلیل لازم است کسانی که قصد استفاده از پشم شیشه دارند، از دستکش و لباس محافظ استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از عایق الاستومری به عنوان جایگزین پشم شیشه این است که از ایجاد بیماری و عوارض زیستی جلوگیری می‌کند. زیرا در ترکیبات آن هیچ ماده مضر و سمی وجود ندارد که بتواند سلامت انسان یا جانداران دیگر را به خطر بیندازد. عایق الاستومری علاوه بر اینکه موجب ایجاد اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان می‌شود، باعث می‌شود، عایق کاران هنگام استفاده و عایق‌کاری با عایق الاستومری، نیازی به استفاده ماسک و لباس محافظ نداشته باشند و در معرض ابتلا به بیماری‌های تنفسی یا سرطان قرار نگیرند؛ بنابراین این عایق‌ها بهترین جایگزین پشم شیشه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت معتبر کیفلکس به صفحه عایق ضد یخ زدگی مراجعه کنید.

 کاهش هزینه‌ها با عایق الاستومری

 در صورتی که بخواهید از عایق پشم شیشه در یک ساختمان استفاده کنید، به دلیل ساختار متخلخل و مقاومت پایین آن در برابر رطوبت، لازم است از اقلام جانبی نظیر لایه‌های آلومینیومی استفاده کنیم که علاوه بر سخت‌ کردن فرایند نصب، موجب افزایش هزینه‌ها هم می‌شود. در حالی که استفاده از عایق الاستومری بدون نیاز به اقلام جانبی، مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه است. زیرا هزینه عایق کاری ساختمان را افزیش نمی‌دهد و خرید آن به صرفه است. 

 ماندگاری طولانی عایق الاستومری

 یکی دیگر از مزایای استفاده از عایق الاستومری که باعث شده به عنوان جایگزین پشم شیشه معرفی شود، ماندگاری طولانی مدت آن است. آسیب‌های محیطی نمی‌تواند کیفیت و مرغوبیت عایق الاستومری را از بین ببرد و طول عمر آن را کم کند یا خوردندگی تجهیزات را افزایش دهد. به همین دلیل تمایل به استفاده از عایق الاستومری رو ز به روز در حال افزایش است و خرید آن به صرفه است. برخی از افراد ادعا می‌کنند قیمت عایق الاستومری بالاست، اما واقعیت این است که با وجود بالا بودن قیمت عایق الاستومری، هزینه نصب و استفاده از آن پایین است و نگهداری آن سخت نیست و نیاز به صرف هزینه ندارد. با توجه به اینکه عایق الاستومری ماندگاری طولانی دارد، خرید آن به صرفه و اقتصادی است و قیمت بالای آن را جبران می‌کند. ضریب انتقال مطلوب عایق الاستومری در مقایسه با پشم شیشه اصلی‌ترین مشخصه عایق‌های حرارتی مختلف، ضریب انتقال حرارتی است. پشم شیشه ضریب انتقال حرارتی بالایی دارد، یعنی بالا رفتن دما باعث افزایش دمای این عایق‌ها می‌شود و خاصیت عایق بودن آن‌ها را از بین می‌برد. مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه، عایق الاستومری است که ضریب انتقال حرارتی پایینی دارد و در صورت مجاورت با عوامل مختلف همچنان خاصیت عایق بودن را حفظ می‌کند. به طور مثال اگر پشم شیشه را در یک محیط نصب کنید و دما در آن محیط افزایش پیدا کند، دمای پشم شیشه هم افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه خاصیت عایق بودن آن از بین می‌رود. در حالی که ویژگی‌های فنی عایق الاستومریک باعث شده استفاده از آن در هر محیطی امکان‌پذیر باشد و مناسب‌ترین جایگزین پشم شیشه معرفی شود.