خريد عايق برودتي به شکل آفلاین، در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است. اگر بخواهید قیمت عايق برودتي را به صرفه نگه دارید، لازم است قیمت عايق برودتي را از چند فروشگاه بپرسید و در نهایت کمترین قیمت عايق برودتي را انتخاب نمایید. توجه به این نکته ضروری است که قیمت عايق برودتي در صورت خرید عمده بسیار کمتر از قیمت عايق برودتي در حالت خرید جزئی است. به همین دلیل هم بهتر است برای پروژه‌های بزرگ قیمت عایق برودتی را با خرید عمده پایین نگه دارید. شما می‌توانید قیمت عایق برودتی را از طریق همین سایت استعلام نمایید.

خرید عایق برودتی

 خرید عایق برودتی که یکی از انواع عایق حرارتی و برودتی (ترمال) محسوب می‌گردد، در مواردی انجام می‌شود که لازم است محتویات سرد یک محفظه، سرد باقی بماند. این عایق‌ها کمک می‌کنند تا انرژی زیادی برای سرد‌کردن مجدد جسم مصرف نگردد. علاوه بر این، یکی از مسائل مهم مربوط به عایق‌کاری برودتی، مسئله تجمع مایعات بر روی سطح سرد است. خريد عايق برودتي مناسب می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند. اگر قصد خريد عايق برودتي و یا اطلاع از قیمت عايق برودتي را دارید، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را درباره انواع عايق حرارتي و برودتي از همین صفحه کسب کنید. اما قبل از وارد‌شدن به مسائل مربوط به قیمت عایق برودتی و خرید عایق برودتی، خوب است قدری درباره عایق حرارتی و برودتی یا همان عایق ترمال بدانیم. سانا عایق مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز را عايق الاستومری اختیار شما قرار دهد.

 عایق حرارتی و برودتی چیست؟ 

عایق حرارتی و برودتی دسته‌ای از عایق‌ها را شامل می‌گردد که برای کنترل حرارت و برودت استفاده می‌شوند. عايق حرارتي و برودتي، به دو دسته عایق برودتی و حرارتی تقسیم می‌شود. عایق حرارتی، حرارت جسم مورد نظر را حفظ کرده و مانع از انتقال آن به محیط می‌شود. در مقابل، خرید عایق برودتی به شما کمک می‌کند تا جسم را سرد نگه‌دارید. قیمت عایق برودتی و حرارتی بر اساس جنس عایق متفاوت است. برخی از افراد، تفاوتی بین عایق حرارتی و برودتی قائل نیستند. اما عایق حرارتی و برودتی واقعا با هم متفاوت هستند. ما در این‌جا تفاوت بین عایق حرارتی و برودتی را بررسی می‌کنیم. 

 تفاوت بین عایق حرارتی و برودتی چیست؟

 تفاوت بین عایق حرارتی و برودتی به چند چیز برمی‌گردد که در ادامه به آن میپردازیم . 

داشتن پوشش عایق حرارتی و برودتی 

 اولین تفاوت بین عايق حرارتي و برودتي این است که مواد مورد استفاده در عایق‌های حرارتی، نیازی نیست در برابر بخار آب نفوذ ناپذیر باشند. این در حالی است که انتخاب و خريد عايق برودتي باید از میان انواعی باشد که پوشش مقاومی برای جلوگیری از نفوذ بخار آب داشته باشند. بخشی از قیمت عايق برودتي مربوط به پوششی است که با سد‌کردن مسیر بخار آب، به جلوگیری از تخریب فلز زیرین و هزینه‌های زیاد ناشی از خرابی تجهیزات کمک زیادی می‌کند. این تفاوت عايق حرارتي و برودتي، خرید عایق برودتی را به انواع پوشش‌دار محدود می‌سازد. 

انعطاف‌پذیری عایق حرارتی و برودتی

 دومین تفاوت بین عايق حرارتي و برودتي این است که یک عایق سرد باید کاملا خم شده و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند قسمت‌های مختلف تجهیزات را بدون وجود هیچ منفذی بین عایق و سطح، بپوشاند. در صورت وجود فاصله بین عایق و سطح، نفوذ بخار آب و مایعات به سطح زیرین بسیار محتمل است. اما عایق‌های گرم می‌توانند با فاصله از سطح نسب گردند. برای مثال فایبرگلاس یک عایق حرارتی است که با فاصله عمل می‌کند. این عایق به دلیل محکم بودن و بافت غیر قابل انعطاف، برای مقاصد سرمایشی قابل جایگزینی نیست. این تفاوت عايق حرارتي و برودتي، خرید عایق برودتی را به انواع انعطاف‌پذیر محدود می‌سازد.

ساختار سلولی عايق حرارتي و برودتي 

 در نهایت، سومین تفاوت بین عايق حرارتي و برودتي، ساختار سلولی آنها است. پرداخت قیمت عایق برودتی و خرید عایق برودتی به معنای سرمایه‌گذاری بر روی یک عایق سلول بسته است. این نوع عایق، رطوبت را به داخل خود راه نمی‌دهد و هیچ سوراخی ندارد. تفاوت بین عایق حرارتی و برودتی این است که انواع حرارتی می‌توانند سلول باز باشند. در این شرایط آب جذب آنها می‌گردد. از آنجا که عایق‌های حرارتی تحت دمای بالا عمل می‌کنند، این رطوبت به سرعت بخار می‌شود. اما اگر عایق برودتی از انواع سلول باز باشد، رطوبت در داخل عایق تجمع یافته و به تجهیزات منتقل می‌گردد. این تفاوت عايق حرارتي و برودتي، خرید عایق برودتی را به انواع سلول‌بسته محدود می‌سازد.برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه عایق الاستومری پلی یورتان مراجعه کنید.

 اهداف استفاده از عایق برودتی

 همه می‌دانند که نباید فریزر را باز نگه دارند، در غیر این صورت برق هدر می‌رود و عملکرد فریزر مختل می‌شود. همین امر در مقیاس بسیار بزرگ‌تر، در مورد سیستم‌های صنعتی با عایق بندی ضعیف، صدق می‌کند. پرداخت قیمت عایق برودتی و خريد عايق برودتي می‌تواند این مشکل را حل کند. به‌طور کلی، استفاده و خريد عايق برودتي دو هدف مهم دارد: هدف اول خرید عایق برودتی این است که گرمای محیط از رسیدن به جسم مورد نظر بازداشته شود. اگر گرما توسط عايق برودتي بلوک گردد، ماده ایزوله‌شده سرد باقی می‌ماند. هدف دوم از خريد عايق برودتي محافظت از سطح در برابر رطوبت است. تاسیسات سرد معمولا با مشکلات ناشی از رطوبت دست و پنجه نرم می‌کنند. هنگامی که هوای گرم با سطح سرد برخورد می‌کند، رطوبت در سطح تجمع می‌یابد. عایق برودتی با ایجاد مانع بین هوای گرم و سطح سرد، از تجمع رطوبت جلوگیری می‌کند. 

 مواد عایق برودتی

 موادی که برای ساخت عایق برودتی استفاده می‌شود، معمولا شامل موارد زیر است: فوم پلی یورتان: این متریال برای ساخت عايق حرارتي و برودتي استفاده می‌شود؛ رسانایی بسیار کمی دارد و برای حفظ دمای موادی که در زیر صفر درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند مناسب است. همچنین، این عایق حرارتی و برودتی مانع از عبور بخار آب و گرد و غبار می‌شود. فوم لاستیکی: خريد عايق برودتي لاستیکی معمولا در مواردی انجام می‌شود که نیاز باشد از تجمع بخار آب روی سطح جلوگیری شود. فناوری سلول بسته، این نوع عایق حرارتی و برودتی را در برابر نفوذ رطوبت بسیار مقاوم می‌سازد. 

 موارد استفاده و خرید عایق برودتی

 بسیاری از انواع قطعات صنعتی ممکن است برای کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آسیب‌های ناشی از تجمع رطوبت، به عایق برودتی نیاز داشته باشند. نمونه‌های قطعاتی که از پرداخت قیمت عایق برودتی و خريد عايق برودتي سود می‌برند عبارتند از: پمپ‌های سیستم تهویه مطبوع خانه (Outdoor heat pumps)که در فضای باز نصب می‌شوند. مخازن آب سرد تله‌بخار نصب‌شده در فضای باز لوله‌های انتقال آب سرد کنتورهای آب شیرهای آب در فضای باز علاوه بر موارد بالا، خرید عایق برودتی برای هر تاسیسات دیگری که نیاز است سرمای آن حفظ شده و از تجمع رطوبت بر روی سطح آن جلوگیری شود لازم است. بر این اساس پرداخت قیمت عایق برودتی و خرید آن برای خطوط تولید سرد کارخانه‌ای اجتناب ناپذیر است. 

 مزایای خريد عايق برودتي

 عایق بندی اجزای سرد با استفاده از عايق برودتي فواید بیشماری دارد. برخی از مزایای مرتبط با عایق برودتی به شرح زیر است: صرفه‌جویی در هزینه: عایق برودتی، نگه‌داشتن لوله‌های سرد در دمای اتاق و دماهای بالاتر را آسان‌ می‌کند و به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا انرژی کمتری را مصرف کنند و ضایعات را به حداقل برسانند. کاهش عرق لوله: پرداخت قیمت عايق برودتي و خريد عايق برودتي به جلوگیری از تجمع رطوبت بر روی لوله‌ها کمک می‌کند. کنترل این رطوبت، آب ریخته‌شده بر روی زمین، آسیب به تجهیزات حساس و خوردگی زیر عایق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 


 عوامل موثر بر قیمت عايق برودتي


قیمت عایق برودتی به موارد زیادی وابسته است. با این حال، پرداخت قیمت عايق برودتي و خريد عايق برودتی برای پوشاندن تجهیزات مختلف کاملا به صرفه است. در ابن‌جا عوامل موثر بر قیمت عايق برودتي را بررسی می‌کنیم. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات به مطالعه عایق الاستومری رولی بپردازید.

 همان‌طور که ذکر شد عایق برودتی یکی از انواع عايق حرارتي و برودتي محسوب می‌گردد. عوامل موثر بر قیمت عايق برودتي شامل موارد زیر است: کیفیت: در خرید عایق برودتی، کیفیت نقش زیادی در قیمت دارد. قیمت عایق برودتی با‌کیفیت معمولا از قیمت عایق برودتی با کیفیت پایین‌، بیشتر است. با این حال، بالا‌بودن قیمت عايق برودتي نباید شما را از خرید جنس با کیفیت باز بدارد. سعی کنید پس از مشورت، نسبت به خرید عایق برودتی اقدام نمایید. در نظر داشته باشد که همه انواع عايق حرارتي و برودتي، برای مصارف برودتی قابل استفاده نیستند. تولید.کننده: تولید‌کننده‌ای که امکان خريد عايق برودتي را به شکل آنلاین و آفلاین فراهم می‌کند، باید کاملا معتبر بوده و برای عايق حرارتي و برودتي ضمانت ارائه دهد. خرید عایق برودتی از یک فروشنده نامعتبر می‌تواند علاوه بر هدررفت پول، سبب خسارت نیز گردد. قیمت دلار: قیمت عايق برودتي و به‌طور کلی، عايق حرارتي و برودتي تا حد زیادی به دلار وابسته است. فرقی نمی‌کند که خرید عایق برودتی را از اجناس داخلی انجام دهید و یا قصد خريد عايق برودتي خارجی را داشته باشید. در هرحال، قیمت دلار نقش زیادی بر قیمت عایق برودتی خواهد داشت. سایز: یکی دیگر از عواملی که بر قیمت عايق برودتي تاثیر می‌گذارد، سایز آن است. هرچه طول، عرض ضخامت رول بیشتر باشد، قیمت عایق برودتی نیز بیشتر خواهد بود. در مقابل قیمت عایق برودتی در انواع نازک و کوچک کمتر است.

 روش خرید عایق برودتی

 روش خرید عایق برودتی و هر گونه عايق حرارتي و برودتي دیگر شامل دو روش آنلاین و افلاین است. در روش آفلاین یا حضوری، افراد برای خرید عایق برودتی و هرگونه عایق حرارتی و برودتی دیگر به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و پس از گفتگوی مستقیم با مسئول فروش، خريد عايق برودتي را انجام می‌دهند.