عایق های روکش دار K-FLEX

سیستم ALCLAD (روکش آلومینیومی) در عایق های فوم الاستومری K-FLEX یک سیستم تکمیل شده از عایق فوم الاستومری لوله ای یا رولی می باشدکه توسط روکش آلومینیوم پوشش داده شده است. این امر به منظور محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش UV , افزایش طول عمر و کارایی عایق , افزایش مقاومت در برابر شرایط جوی و آسیب های فیزیکی و در برخی موارد برای زیبایی صورت می گیرد. به منظور حفظ انعطاف پذیری, سبکی و کاهش هزینه در این سیستم ها از روکش آلومینیوم به همراه فیلم پلیمری استفاده می شود. سرعت نصب به هنگام استفاده از عایق های روکش دار در مقایشه با ورقکاری تا 40% سریع تر می باشد.

جدول مشخصات فنی عایق ST FLEX-K

جدول مشخصات فنی عایق های روکش دار

روکش های آلومینیومی سادهروکش های آلومینیومی مسلح
130 , 230 , 400 میکرون130 , 230 , 400 میکرون





محصولات مرتبط

محصولات مرتبط این محصول را می توانید ببینید




عایق روکش دار

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم از محبوب‌ترین عایق‌ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و آسیب به تأسیسات مختلف به‌ویژه لوله‌ها، مخازن و داکت‌های تهویه‌مطبوع است. عایق‌های روکش دار، بر خلاف نوع ساده و بدون روکش، برای تأسیساتی که در فضای باز و در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند، استفاده می‌شوند. انواع مختلف عایق الاستومری روکش دار آلومینیومی و عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور با ضخامت‌های مختلف وجود دارند که می‌توان بسته به نیاز خود از آن‌ها استفاده کرد. برای نصب این عایق‌ها می‌توان از چسب‌های کمکی استفاده کرد. قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، معمولاً، مقداری بالاتر از عایق‌های کلاسیک است؛ اما به دلیل بازدهی بهتر و طول عمر بالاتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در این مقاله صفر تا صد ویژگی‌ها، کاربردها، مدل‌ها، نحوه نصب و قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم را بررسی کرده‌ایم.اگر به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید عایق الاستومری هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 عایق روکش دار چیست؟

 انرژی، جز موهبت‌های دنیایی است؛ بنابراین نباید اجازه هدررفتن آن را به‌راحتی داد. در بسیاری از صنایع و به‌خصوص صنعت ساختمان‌سازی، به‌راحتی انرژی هدر می‌رود؛ اما با عایق روکش دار می‌توان از این اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورد. بسیاری از لوله‌ها، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، کانال‌های هوادهی و موارد بسیار زیاد دیگری ازاین‌دست نیاز به پوشش‌دهی با عایق دارند. معمولاً، عایق روکش دار دارای وزن سبکی است و بهترین گزینه برای پوشش‌دهی این ابزارها است. عایق‌های روکش دار دارای چندلایه روکش هستند و در مقابل عوامل مخاطره‌آمیز بیرونی، همچون اشعه ماورا بنفش، ضربه و آلودگی‌های محیطی مقاوم هستند. با استفاده از این روکش‌ها هم می‌توان از هدررفت انرژی جلوگیری کرد و هم در طولانی‌مدت از خراب‌شدن و آسیب‌دیدن تأسیسات ساختمانی و صنایع جلوگیری به عمل آورد. در تولید عایق روکش دار، سعی شده است تمامی ملزومات و اتصالات قرار داده شود تا به‌راحتی و بدون دردسر نصب شوند. عایق روکش دار جایگزین مناسبی برای پشم‌شیشه و دیگر ابزارهای قدیمی است. اما سؤال اینجا است، چرا از عایق‌های مدرن روکش دار به‌جای عایق‌های کلاسیک همچون پشم‌شیشه استفاده می‌شود؟ در زیر تفاوت دو سبک عایق لوله ای روکش دار و عایق کلاسیک را بیان کرده‌ایم: عایق‌های قدیمی همچون پشم‌شیشه برای پیشگیری از نفوذ سرما مناسب بودند؛ اما در مقابل رطوبت و بخار آب مقاومت مناسبی نداشتند. در عایق روکش دار، تأسیسات از گزند رطوبت و بخار آب در امان نگه داشته می‌شوند و این خود عاملی است که باعث پیشگیری از زنگ‌زدگی و اکسید شدن تأسیسات خواهد شد. عایق‌های قدیمی، به دلیل داشتن فیبر، گردوغبار و آلودگی‌های محیطی را به خود جذب می‌کنند. این در حالی است که در روکش عایق جدید این مشکل وجود ندارد. عایق لوله ای روکش دار را با نام عایق الاستومری هم می‌شناسند که در انواع مختلفی تولید و استفاده می‌شوند. به‌طورکلی عایق الاستومری در اشکال زیر تولید و روانه بازار می‌شود: لوله ‌ای رولی شانه تخم‌مرغی معمولاً، عایق الاستومری لوله ای کاربرد بسیار بیشتری نسبت به نوع رولی دارد که در ادامه به بررسی این روکش عایق خواهیم پرداخت. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه عایق کانال بپردازید.

 ویژگی عایق لوله ای روکش دار

 عایق لوله ای روکش دار الاستومری، یک عایق ایده‌آل است که ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. در زیر به ویژگی‌های این نوع روکش عایق اشاره می‌کنیم: عایق الاستومری روکش دار، وزن بسیار کمی دارد و کاملاً انعطاف‌پذیر است؛ بنابراین با سهولت می‌توان این روکش عایق را بر روی تأسیسات نصب کرد. عایق لوله ای روکش دار دارای ساختار سلول بسته است. سلول‌های بسته به‌وسیله گاز نیتروژن پر شده‌اند. این امر باعث می‌شود تا فوم عایق، مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و رطوبت داشته باشد؛ بنابراین برای استفاده در صنایع مختلف، ایده‌آل است. عایق الاستومری از تأسیسات در برابر رطوبت، رشد قارچ و کپک محافظت می‌کند. عایق لوله ای روکش دار، به دلیل روکش آلومینیومی، در برابر روغن و مواد شیمیایی مقاوم است و دچار خوردگی نخواهد شد. به دلیل طراحی روکش آلومینیومی عایق، نگهداری از آن بسیار آسان است و شما را برای نظافت به دردسر نخواهد انداخت. عایق روکش دار با فرمولاسیون کاملاً مهندسی شده، طراحی و تولید شده‌اند؛ بنابراین مشکلات زیست‌محیطی به همراه ندارند. علاوه بر این، باعث ایجاد حساسیت و بیماری در افراد نخواهند شد. عایق فوم الاستومری، قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارد؛ بنابراین در صورت نیاز می‌توان آن را به‌صورت دلخواه رنگ‌آمیزی کرد تا نمای زیباتری به تأسیسات بدهد. این عایق‌ها را می‌توان با رنگ‌های روغنی رنگ‌آمیزی نمایید. عایق لوله ای روکش دار، دوام و طول عمر بالاتری نسبت به عایق‌های کلاسیک دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های عایق روکش دار، این است که یک عایق بسیار مناسب در برابر صوت است و باعث می‌شود تا صوت را به‌خوبی جذب کند و مانع از عبور آن خواهد شد. این عایق‌ها ضریب انتقال حرارتی پایینی دارند. عایق الاستومری مقاومت بسیار بالایی در برابر انبساط و انقباض دارد. معمولاً، عایق لوله حرارتی با روکش، برای تأسیساتی که در فضای باز قرار دارند استفاده می‌شود. البته بسته به نیاز می‌توان در دیگر فضاها نیز از مدل‌های مختلف عایق الاستومری استفاده کرد. این عایق‌ها دارای ضخامت‌های مختلف آلومینیوم، بین ۱۳۰ تا ۲۳۰ میکرون هستند که می‌توان بسته به نیاز از آن‌ها استفاده کرد. سانا عایق مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز عایق صنعتی را در اختیار شما قرار دهد.

انواع عایق الاستومری روکش دار

 انواع عایق الاستومری روکش دار در ضخامت‌های مختلف 9، 13، 19 و 25 میلی‌متری تولید می‌شوند. انواع عایق الاستومری روکش دار عبارت‌اند از:

 عایق الاستومری روکش دار آلومینیومی

  عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور 

 عایق الاستومری روکش دار آلومینیومی

 استفاده از عایق روکش دار الاستومری، برای لوله‌های آب سرد و آب داغ مناسب است. این روکش عایق به‌خوبی می‌توانند چگالی را در لوله‌های آب و خطوط تبرید سرد کنترل کنند. علاوه بر این، برای کاهش اتلاف انرژی در سیستم‌های گرمایشی و خطوط انتقال آب داغ، مورداستفاده قرار می‌گیرند. از عایق الاستومری روکش دار برای لوله‌هایی که انتقال سایر سیالات و گازها را بر عهده دارند، استفاده می‌شود. ضخامت روکش‌های عایق الاستومری روکش دار، 130، 170 و 230 میکرون است که می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. عایق لوله ای روکش دار با روکش آلومینیوم مسلح شده و هم نخ فایبرگلاس در دسترس قرار دارند. عایق الاستومری روکش دار، دارای آلومینیومی با ضخامت 130 میکرون است و از عایق در برابر انواع آلودگی‌ها و آلاینده‌های محیطی حفاظت به عمل می‌آورد. عایق الاستومری روکش دار با ضخامت 170 میکرون، معمولاً، دارای روکش نخی است و از تأسیسات، در مقابل اشعه خورشید محافظت به عمل می‌آورد. از این عایق برای تأسیساتی که در فضای باز قرار دارند، استفاده می‌کنند. عایق روکش با ضخامت 230 میکرون دارای ظاهری شبیه به روکش‌های 130 میکرونی است؛ اما با داشتن ضخامت بیشتر، پایستگی بهتری خواهد داشت. 

 عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور

 عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور برای عایق‌کاری لوله‌های تأسیسات درونی یک فضا بسیار مناسب است. عایق لوله ای روکش دار ، در برابر رطوبت و ضربات مکانیکی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. عایق الاستومری روکش دار با روکش بلک و سیلور در سایزهای مختلف 1.4 تا 4 اینچ برای فروش موجود است. ضمن این که این عایق‌ها در ضخامت‌های 6، 9، 13، 19 و 25 میلی‌متری تولید می‌شوند. برای پوشش‌دهی تمامی لوله‌های مسی، فولادی و چندلایه می‌توان از عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت معتبر کیفلکس به صفحه عایق ساخت ایران مراجعه کنید.

 نحوه نصب عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 

عایق الاستومری روکش دار را بر روی تأسیسات مختلفی نصب می‌کنند. این عایق‌ها را معمولاً بر روی تأسیسات زیر نصب می‌کنند: لوله‌‌ها مخازن داکت‌های سیستم تهویه‌مطبوع 

نحوه نصب عایق الاستومری بر روی لوله

 برای نصب عایق الاستومری لوله ای بر روی لوله‌ها مراحل زیر را انجام دهید: برای نصب عایق لوله ای روکش دار، ابتدا باید سطح موردنظر را از هر گونه آلودگی پاک کنید. در صورت وجود آلودگی در سطح، چسبندگی عایق تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. برای استفاده از چسب مایع، حتماً، آن را کاملاً هم بزنید تا مخلوط شود. برای نصب عایق الاستومری بر روی لوله باید با استفاده از یک ابزار تیز مانند چاقو یک برش طولی مناسب از ابتدا تا انتهای عایق بزنید. بعد از آن، باید روکش عایق برش داده شده را بر روی لوله‌های مورد نظر قرار دهید. در این مرحله باید محل برش را با چسب‌های مخصوص چسب‌کاری کنید. باید صبر کرد تا چسب‌ها کاملاً خشک شوند. پس از خشک‌شدن، باید لبه روکش عایق را بر روی لوله بچسبانید. پس از چسباندن عایق را فشار دهید تا به‌خوبی به لوله‌ها متصل شود. 

نحوه نصب عایق الاستومری بر روی در مخزن‌ها 

برای نصب روکش عایق بر روی مخزن باید مراحل زیر را انجام دهید: همانند لوله‌ها باید سطح مخازن را کاملاً تمیز کنید تا عاری از هرگونه آلودگی شوند. در مرحله بعد باید به‌صورت دقیق، ابعاد، محیط و ارتفاع مخزن را محاسبه کنید. در این مرحله، به‌وسیله یک چاقوی تیز یا کاتر اقدام به برش عایق روکش دار، متناسب با ابعاد مخزن کنید. لبه‌های عایق را با چسب مخصوص آغشته کنید و آن‌ها را بر روی مخزن قرار دهید. بعد از خشک‌شدن چسب قسمت‌های لبه عایق، باید لبه‌ها را به هم بچسبانید تا به طور کامل چفت شوند. برای نصب روکش عایق بر روی درب مخازن نیز باید شعاع درب را محاسبه کنید. پس از محاسبه شعاع، باید یک دایره به همان اندازه بر روی عایق رسم کنید و آن را به طور دقیق برش دهید. بعد از آن، باید عایق و درب مخزن را چسب‌کاری نمایید. پس از خشک‌شدن چسب، عایق را بر روی درب قرار داده و با اعمال فشار بر روی آن سعی کنید عایق روکش دار را کاملاً بچسبانید. بعد از چسبانده شدن آن، بهتر است تا لبه‌های عایق را هم چسب کاری کنید تا اتصال آن استحکام بیشتری پیدا کند. با بررسی عایق حرارت کند سوز از سایت کی فلکس همراه ما باشید.

نحوه نصب عایق الاستومری در داکت‌های سیستم تهویه‌مطبوع 

برای نصب عایق لوله ای روکش دار در عایق الاستومری در داکت‌های سیستم تهویه‌مطبوع نیز باید مراحل زیر را انجام دهید: ابتدا باید سطح مورد نظر را از آلودگی کاملاً پاک کنید. سطح را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید و پس از آن با ابزار مناسب اقدام به برش روکش عایق مورد نظر کنید. با استفاده از یک قلم‌مو، سطح کانال را کاملاً به چسب مخصوص آغشته کنید و صبر کنید تا خشک شود. برای نصب عایق روکش دار، از سطوح پایینی کانال روبه‌بالا شروع کنید. عایق را بر روی کانال قرار دهید و با اعمال یک فشار متعادل، سعی در چسباندن آن بر روی کانال کنید. در آخرین مرحله نیز عایق‌کاری سطوح رویی کانال را به‌وسیله روکش عایق انجام دهید. 

 قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 

قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، معمولاً، مقداری بالاتر از پشم سنگ و پشم‌شیشه است؛ اما در مقایسه با آن‌ها طول عمر بیشتری دارد؛ بنابراین استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم برای تأسیسات، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به یاد داشته باشید که اگرچه قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم بالاتر است و برای عایق‌کاری باید کمی بیشتر هزینه کنید؛ اما عایق لوله ای روکش دار، به دلیل داشتن این همه ویژگی باعث شده است تا ارزش خرید را داشته باشد؛ بنابراین بهتر است با خیال راحت، خرید عایق الاستومری با روکش آلومینیوم را در دستور کار قرار دهید. به‌طورکلی قیامت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم به موارد زیر بستگی دارد: ابعاد میزان ضخامت نوع عایق متراژ عایق برند برای خرید عایق الاستومری باید به فروشگاه‌های معتبر فروش عایق مراجعه کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید گول قیمت پایین برخی از مدل‌های عایق روکش دار را بخورید؛ زیرا برخی از آنها کیفیت به‌مراتب پایین‌تر و طول عمر کمتری دارند. عایق‌های با قیمت پایین و ارزان، معمولاً، در برابر عوامل محیطی، زودتر آسیب می‌بینند و شما مجبور به تعویض زودهنگام روکش عایق خواهید شد؛ پس بهتر است از همان ابتدا یک محصول باکیفیت تهیه کنید. برخی از مدل‌های عایق روکش دار، از قبل دارای پشت چسبی هستند تا روند نصب تسریع گردد. معمولاً، این نوع عایق لوله ای روکش دار قیمت بالاتری دارند. در کل، قیمت عایق الاستومری روکش دار با چسب مسلح، بالاتر از عایق‌های الاستومری روکش دار ساده است.

مطلب پیشنهادی: عایق پلیمری

عوامل تأثیرگذار در قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

 یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، ضخامت روکش آلومینیومی آن است. این فویل آلومینیومی، به‌عنوان کاور و پوشش عایق، نقش بسیار مهمی در کیفیت آن دارد. از دیگر عوامل مهم تأثیرگذار در قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم می‌توان به برند آن اشاره کرد. در بازار، انواع برندهای ایرانی و خارجی از عایق روکش دار وجود دارند. برندهای خارجی مانند برندهای ایتالیایی قیمت بالاتری نسبت به انواع ایرانی دارند. بسیاری از برندهای تولیدکننده عایق الاستومری با روکش آلومینیوم در ایران، کیفیتی به‌اندازه برندهای خارجی دارند و به دلیل قیمت کمتر، استفاده از این برندهای عایق الاستومری روکش دار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه بر قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، در خرید عایق لوله ای روکش دار، حتماً، دقت داشته باشید که محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت، نسبت به روکش عایق خریداری شده اعتماد بیشتری خواهید داشت. امروزه عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، بهترین گزینه برای عایق‌کاری تأسیسات است. عایق لوله ای روکش دار، به دلیل انواع مختلف و ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد برای خرید مقرون‌به‌صرفه است. برای استعلام قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم می‌توانید به سایت مراجعه کنید و یا با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید. علاوه بر قیمت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم، خرید عایق الاستومری با روکش آلومینیوم و یا عایق ساده باید باتوجه‌به نیاز پروژه انجام شود؛ بنابراین شما نیاز به مشورت با کارشناسان خبره خواهید داشت.