نوار درزگیر چسبدار برزنتی / پلیمری کی فلکس

این نوار درزگیر چسبدار از جنس پلیمر می باشد و جهت محکم نمودن عایق دور زانوها،اتصالات و ... قابل استفاده می باشد. قابل ارائه در عرض های 3،5،7 و 10 سانتیمتر

جدول مشخصات فنی عایق ST FLEX-K

جدول مشخصات فنی نوار درزگیر چسب دار برزنتی 

مشخصات فنی

نوع عایق لوله ای 
جنس : پی وی سی تقویت شده 
طول هر شاخه 45 m
سایز 5/3.5





محصولات مرتبط

محصولات مرتبط این محصول را می توانید ببینید




نوار درزگیر برزنتی

نوار درزگیر برزنتی


 درزبندی نقاط اتصال در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، در صنایع خودروسازی، صنایع برق و ... اهمیت بسیاری دارد و موجب کاهش مصرف انرژی و عملکرد بهینه ابزارها و دستگاه‌های مختلف می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را کاربردها و مزایای استفاده از نوار درزگیر برزنتي آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید عایق الاستومریک کیفلکس هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 نوار درزگیر برزنتي چیست؟ 

 برای بررسی کاربرد و مزایای استفاده از نوارهای درزگیر از جنس برزنت، قبل از هر چیز باید تعریف دقیقی از آن ارائه کنیم. همان‌طور که از نام این نوار مشخص است، از جنس برزنت مقاوم تولید شده است و می‌تواند برای کاور کردن منافذ و درزبندی هوا مورد استفاده قرار بگیرد. به منظور اینکه نوارهای درزگیر در مکان‌ها و ابزارهای مختلف مختلف قابل استفاده باشند، تولید کننده آن‌ها را در عرض‌ها مختلف طراحی و تولید می‌کند.

 کاربردهای نوار درزگیر برزنتي

 سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نوار درزگیر برزنتي یکی از تجهیزات مناسب برای ایجاد پوشش روی منافذ و درزهایی است که در محل اتصال لوله‌ها و کانال‌های عبور هوا است. بنابراین نوارهای درزگیر را می‌توان بدون محدودیت در تمام سیستم‌های حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار داد. همچنین از نوار درزگیر در تاسیساتی که با عایق‌های الاستومری عایق بندی شده‌اند هم می‌توان استفاده کرد. صنایع برق می‌توان از نوار درزگیر در صنایع برق، برای عایق‌بندی کابل‌های برق استفاده کرد. استفاده از این نوار درزگیر روی کابل‌های برق با ایجاد عایق، باعث می‌شود احتمال اتصالی در جریان برق به حداقل برسد. صنایع خودروسازی یکی دیگر از کاربردهای نوار درزگیر در صنایع خودروسازی است. از این نوارها برای تولید ماشین آلات و خودروها، هوابندی و درزگیری استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از نوار درزگیر می‌توان پوشش مناسبی روی درزهای شیشه خودرو ایجاد کرد تا هوا و آب باران و برف داخل خودرو وارد نشود. برای تعمیر چادر برزنتی یکی دیگر از کاربردهای معمول نوارهای از جنس برزنت این است که می‌تواند برای تعمیر چادرهای برزنتی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین وقتی روکش ماشین دچار پارگی می‌شود می‌توان با استفاده از نوار درزگیر آن را تعمیر کرد. سایر کاربردهای این نوارها در موارد زیر است. درزبندی تاسیسات موتورخانه آب‌بندی تاسیسات مختلف هوابندی لوله‌های خرطومی

 مزایای نوار درزگیر برزنتي

 پیش از استفاده از هر محصولی لازم است با مزایای آن آشنا شویم. موارد زیر مهم‌ترین مزایای استفاده از نوارهای برزنتی است. سانا عایق مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز نوار درزگیر آلومینیومی را اختیار شما قرار دهد.

 طول عمر بالای نوارهای درزگیر از جنس برزنت

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تجهیزات ساختمانی، دوام و ماندگاری آن‌ها است. زیرا تمام خریداران تمایل دارند، محصولی را خریداری کنند که تا مدت طولانی بتوانند از آن استفاده کنند و مجبور به تعویض آن نباشند. یکی از ویژگی‌های مطلوب نوار درزگیر برزنتی این است که ماندگاری بالایی دارد و تا مدت زمان طولانی قابل استفاده است. بهتر است بدانید ویژگی خاص و منحصربه‌فرد نوارهای برزنتی این است که کشیده شدن نه تنها از مقاومت و استحکام آن کم نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود چسبندگی و دوام آن بالاتر هم برود. برخی از افراد از مدل‌های نوار درزگیر از جنس برزنت در اسباب‌کشی و برای جابه‌جا کردن وسایل استفاده می‌کنند. این انتخاب شایسته و مناسب به این دلیل است که کیفیت ساخت و استحکام این نوارها بالاست و در صورتی که دور کارتن‌ها و جعبه‌های سنگین پیچیده شود، بر اثر جابه‌جا کردن پاره نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در مواقعی که می‌خواهید محصولات شکستنی و گران قیمت را جابه‌جا کنید، از این نوارهای درزگیر استفاده کنید.

 سازگاری نوار برزنتی با دمای محیط 

 برای استفاده از نوار درزگیر برزنتی در محیط‌های مختلف با دماهای متفاوت هیچ محدودیتی وجود ندارد. محدوده دمایی که نوار درزگیر در آن سالم می‌ماند و می‌تواند تغییر دما را تحمل کند بین 5- تا 70+ درجه سانتیگراد است. یعنی متقاضیان می‌توانند بدون نگرانی از خراب شدن یا تغییر کیفیت نوارهای درزگیر از آن‌ها در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استفاده کنند.

 سازگاری نوار برزنتی با محصولات پلی‌اتیلن

 نوار درزگیر برای پوشاندن کامل درزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای مواد اولیه‌ای که در ساخت این نوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که در برابر محصولات پلی‌اتیلن مقاومت بالایی دارند. بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید از آن برای محصولات پلی اتیلن استفاده کنید.

مقاومت بالا در مقابل شرایط مختلف محیطی

 یکی از مزایای مهم نوارهای درزگیر از جنس برزنت این است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم هستند. بنابراین وقتی قرار است از این نوارها در محیط‌‌های باز و در معرض نور آفتاب استفاده کنید، یا وقتی نوارها در مقابل بارش باران و برف یا رطوبت قرار می‌گیرند، لازم نیست نگران خراب شدن یا از بین رفتن کیفیت آن‌ها باشید. 

مطلب پیشنهادی: نوار درزگیر چسبي

 خاصیت ضد آب نوار درزگیر برزنتي 

یکی دیگر از مزایای بااهمیت استفاده از نوار درزگیر برزنتی، خاصیت ضد آب بودن آن است. این ویژگی باعث می‌شود مانع مناسبی در برابر رطوبت و آب در نقاط اتصال تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ایجاد شود و مشکلاتی نظیر خوردگی یا پوسیدگی برای نوارها و قطعات دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی ایجاد نشود. بنابراین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با استفاده از این محصولات، دچار استهلاک و خرابی نمی‌شوند و تا مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند.

 محافظت از محیط زیست با نوار درزگیر برزنتی 

 برای استفاده از انواع تجهیزات ساختمانی باید به ویژگی محافظت از طبیعت توجه کنیم. ویژگی مطلوب نوارهای برزنتی این است که دوستدار طبیعت هستند و آسیبی به طبیعت نمی‌زنند. زیرا از مواد قابل بازیافت تولید می‌شوند.

 مقاومت نوارهای درزگیر

 کارکرد برخی از سیستم‌ها و دستگاه‌های صنعتی، با تولید بخار مواد شیمیایی مانند بخار اسیدی و قلیایی همراه است. ویژگی مطلوب نوارهای درزگیر از جنس برزنت این است که در برابر بخارهای اسیدی و قلیایی مقاوم هستند و خراب نمی‌شوند. با این حساب در محیط‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی هم بدون نگرانی درباره استهلاک زودرس یا خورندگی، می‌توان از این نوارهای درزگیر استفاده کرد.

 چسبندگی بالای نوارهای درزگیر

 طراحی نوارهای درزگیر برزنتی به صورتی است که یک لایه چسب دارد و چسبیدن آن را به سطوح مختلف امکان‌پذیر می‌کند. مزیت این نوارها این است که لایه چسب به کار رفته در ساختار آن، قدرت بالایی دارد و به سطوح مختلف می‌چسبد. 

 خاصیت ضد روغنی نوارهای از جنس برزنت 

 در بین مزایای متعدد نوارهای درزگیر برزنتی باید به خاصیت ضد روغنی آن‌ها هم توجه کنیم. در دستگاه‌هایی که از روغن سرد یا روغن گرم استفاده می‌شود، می‌توان نوارهای از جنس برزنت را هم به کار برد. زیرا این روغن‌ها تاثیری بر کیفیت نوارهای درزگیر ندارند و کیفیت آن‌ها را از بین نمی‌برند. به‌طوری که برخی از افراد این نوارها را با نام نوار ضد روغن هم می‌شناسند. 

 صرفه‌جویی در هزینه‌ها با خرید نوار برزنتی

 نوارهای برزنتی با ایجاد عایق‌بندی و درزگیری از خراب شدن قطعات دستگاه مورد نظر جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند نیازی به تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه‌ها نباشد. به این ترتیب با استفاده از نوار درزگیر برزنتی برای محافظت از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف در میزان هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه نوار درزگیر الاستومری مراجعه کنید.

 قیمت نوار درزگیر برزنتی 

 یکی از دغدغه‌های متداول متقاضیان خرید نوارهای درزگیر از جنس برزنت، قیمت آن است. بهتر است بدانید یکی از مزایای مهم خرید و استفاده از نوار درزگیر برزنتي این است که قیمت آن کاملا مناسب است؛ از طرف دیگر با توجه به مزایای متعدد دیگری که بیان کردیم، خرید آن به‌صرفه و اقدامی هوشمندانه است. قیمت نوار درزگیر برزنتی ثابت نیست و تحت تاثیر چندین عامل مختلف است. یکی از عوامل مهمی که قیمت نوار درزگیر برزنتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پهنای نوار است. قطعا به دلیل اینکه در تولید نوارهای پهن از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است، قیمت آن‌ها هم بالاتر است. به همین ترتیب نوارهای درزگیر با ضخامت و طول متفاوت هم تولید می‌شود که قاعدتا طول و ضخامت نوار، قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نوار درزگیر برزنتي، کیفیت و مرغوبیت آن است. نوارهای درزگیری که از مواد اولیه درجه یک تولید می‌شوند، قیمت بالاتری دارند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بالا بودن قیمت این نوارها محدودیت نیست؛ زیرا به ازای قیمت نسبتا بالای نوار درزگیر برزنتي، ماندگاری آن هم افزایش پیدا می‌کند. به جز مواردی که بیان کردیم، برند نوار درزگیر برزنتي از عوامل دیگری است که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برندهای معتبر و خوشنام از مواد اولیه باکیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند تا دوام و ماندگاری تولیداتشان بالا رود و بتوانند مشتریان را راضی نگه دارند. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم، قیمت انواع درزگیر برزنتی از برندهای معتبر و معروف که برای تولید محصولات از مواد اولیه درجه یک استفاده می‌کنند، بالاتر از برندهای معمولی و بی‌کیفیت است. نوار درزگیر برزنتی از تجهیزات مناسب و کاربردی برای هوابندی، عایق‌بندی و آب‌بندی است که در صنعت برق، خودروسازی یا وسایل سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نفوذ هوا یا انتقال رطوبت جلوگیری می‌کند. در این مطلب سعی کردیم به طور مفصل درباره ویژگی‌ها و مزایای استفاده از نوار درزگیر از جنس برزنت صحبت کنیم و شما را با عوامل تاثیرگذار بر قیمت نوارهای برزنتی آشنا کنیم. امیدواریم اطلاعاتی که ارائه کردیم برای شما جالب و مفید باشد.